Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 208
Loading...

Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво» як явище культурологічне й соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна творчості «шістдесятників».

Дізнаємось

Про феномен «шістдесятництва» як важливий етап в історії української літератури та культури.
Про історичні передумови, культурологічне та соціальне значення «шістдесятництва».
Про зв'язок «шістдесятництва» з дисидентським рухом.
Про ідейно-стильове розмаїття, тематичну та формотворчу новизну творчості «шістдесятників».
Про представників цього літературного покоління та їхній внесок у розвиток української літератури.

Навчимось

Щодо нової хвилі відродження української літератури початку 1960-х років:
Визначати історичні та суспільно-політичні передумови цього культурного феномену (період "хрущовської відлиги", послаблення тоталітарного режиму).
Розуміти значення цього періоду для розвитку української літератури та культури загалом.
Виявляти основні тенденції розвитку літератури цього часу (відхід від догм соцреалізму, пошук нових форм і тем).
Щодо «шістдесятництва» як явища культурологічного й соціального:
Визначати сутність «шістдесятництва» як широкого інтелектуально-мистецького руху.
Розуміти його культурологічне значення (відродження національної самосвідомості, інтерес до історії та культури, прагнення до оновлення мистецтва).
Аналізувати його соціальне значення (протест проти конформізму, прагнення до свободи думки та самовираження).
Визначати основні цінності та ідеали «шістдесятників» (гуманізм, духовність, індивідуальність, патріотизм).
Щодо зв’язку «шістдесятництва» з дисидентським рухом:
Простежувати генетичний зв'язок між «шістдесятництвом» та зародженням дисидентського руху в Україні.
Розуміти, як культурний протест «шістдесятників» поступово переростав у політичний опір.
Називати ключові постаті як у літературному, так і в дисидентському русі, які були пов'язані з «шістдесятництвом» (наприклад, Василь Симоненко, Ліна Костенко, Іван Драч, Іван Світличний, Євген Сверстюк та ін.).
Аналізувати причини та форми цього зв'язку (критика існуючого режиму в літературних творах, участь у правозахисній діяльності, поширення самвидаву).
Щодо ідейно-стильового розмаїття, тематичної і формотворчої новизни творчості «шістдесятників»:
Виявляти різноманіття ідейних спрямувань у творчості «шістдесятників» (ліричний гуманізм, філософські роздуми, національна свідомість, протестні мотиви).
Аналізувати стильове розмаїття їхньої творчості (поєднання традиційних та модерністських елементів, експерименти з формою, метафоричність, образність).
Визначати тематичну новизну їхніх творів (звернення до заборонених тем історії, критика суспільних вад, осмислення особистості в тоталітарному суспільстві, екологічні мотиви).
Розпізнавати формотворчі новації (оновлення жанрової системи, використання нових ритмів і рим, нетрадиційна строфіка).

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
1 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60