Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 208
Loading...

Загальна характеристика літературного процесу 40-50 років XX ст.. Загальний огляд творчості О.Довженка. Кіноповість «Зачарована Десна»: автобіографічна основа; символічність назви; відображення в головних образах національного менталітету українців.

Дізнаємось

Щодо загальної характеристики літературного процесу 40-50 років XX ст.:
Про історико-політичний контекст цього періоду в Україні (Друга світова війна, післявоєнна відбудова, ідеологічний тиск тоталітарного режиму).
Про основні тенденції та напрями в літературі цього часу (домінування соцреалізму, жорстка цензура, обмеження тематики).
Про діяльність літературних організацій та їхню роль у формуванні літературного процесу.
Про особливості розвитку різних жанрів літератури (проза, поезія, драматургія).
Про постаті письменників, які творили в цей період, та їхні основні твори (з урахуванням складності їхньої творчості в умовах ідеологічного контролю).
Щодо загального огляду творчості Олександра Довженка:
Про основні етапи життя та творчості Олександра Довженка, його становлення як письменника та кінорежисера.
Про синтез літературної та кінематографічної діяльності Довженка, взаємовплив цих двох сфер його творчості.
Про ключові теми та мотиви його творів: патріотизм, героїзм, краса природи, духовність народу, трагізм історії України.
Про особливості його художнього стилю: ліризм, метафоричність, фольклорні елементи, епічний розмах, новаторство в кіномистецтві.
Про значення творчості Олександра Довженка для української культури та світового кінематографа.
Щодо кіноповісті «Зачарована Десна»:
Про автобіографічну основу твору, відображення дитячих спогадів автора, його родини та рідного краю.
Про символічність назви «Зачарована Десна» та її можливі інтерпретації (уявний світ дитинства, краса природи як джерело духовності, магічна сила спогадів).
Про відображення в головних образах національного менталітету українців:
Образ малого Сашка: його допитливість, спостережливість, емоційність, зв'язок з природою, формування світогляду.
Образ діда Семена: мудрість, зв'язок з землею, знання народних традицій, філософське ставлення до життя і смерті.
Образ баби Марусини: релігійність, забобонність, водночас доброта та життєва мудрість.
Образ батька Петра: працьовитість, любов до землі, оптимізм, віра в майбутнє.
Образ матері Одарки: працьовитість, турботливість, емоційність, зв'язок з родинними цінностями.
Загальні риси національного характеру, втілені в образах: працьовитість, доброта, гумор, поетичність сприйняття світу, любов до природи, віра в духовні цінності.

Навчимось

Щодо загальної характеристики літературного процесу 40-50 років XX ст.:
Визначати основні тенденції та особливості літературного розвитку в Україні в умовах тоталітарного режиму та ідеологічного контролю.
Оцінювати вплив історико-політичного контексту (Друга світова війна, післявоєнна відбудова) на тематику та проблематику літературних творів.
Розуміти роль соцреалізму як домінуючого мистецького методу та його вплив на творчість письменників.
Називати ключових авторів цього періоду та їхні знакові твори (з урахуванням складності їхнього творчого шляху).
Щодо загального огляду творчості Олександра Довженка:
Окреслювати основні етапи життя та творчості О. Довженка, його внесок у літературу та кіномистецтво.
Виявляти ключові теми та мотиви його творів (патріотизм, краса природи, духовність народу, історія України).
Характеризувати особливості його художнього стилю (ліризм, метафоричність, фольклорні елементи).
Розуміти значення його творчості для української та світової культури.
Щодо кіноповісті «Зачарована Десна»:
Визначати автобіографічну основу твору, розпізнавати елементи спогадів автора про дитинство, родину та рідний край.
Інтерпретувати символічність назви «Зачарована Десна», розкриваючи її можливі значення (світ дитинства, краса природи, магічна сила спогадів).
Аналізувати образи головних героїв (малого Сашка, діда Семена, баби Марусини, батька, матері) як втілення характерних рис українського національного менталітету:
Виявляти та описувати специфічні риси українського характеру, що відображені в їхній поведінці, світогляді, ставленні до природи та інших людей.
Розуміти значення цих образів для відтворення духовної атмосфери українського села та національної ідентичності.
Простежувати вплив народних традицій, вірувань та моральних цінностей на формування характерів персонажів.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тест

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
1 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60