Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 208
Loading...

Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники. Загальний огляд творчості Євгена Маланюка. Художнє осмислення героїчної і трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми». Її актуальність, символічність назви. «Напис на книзі віршів…» – ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків.

Дізнаємось

На занятті на тему "Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники. Загальний огляд творчості Євгена Маланюка. Художнє осмислення героїчної і трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми». Її актуальність, символічність назви. «Напис на книзі віршів…»" студенти дізнаються:
Про літературу письменників-емігрантів:
Про причини та етапи української еміграції першої половини XX століття, зокрема політичну еміграцію після поразки національно-визвольних змагань.
Про особливості розвитку української літератури в еміграції, її основні центри та напрями.
Про значення творчості письменників-емігрантів для збереження та розвитку української культури та національної ідентичності в умовах відірваності від Батьківщини.
Про «Празьку школу» української поезії:
Про історичні та культурні передумови виникнення «Празької школи».
Про основні ідейно-естетичні засади цього літературного об'єднання, зокрема поєднання національної тематики з модерністськими мистецькими тенденціями.
Про найяскравіших представників «Празької школи» (Євген Маланюк, Олег Ольжич, Олена Теліга, Юрій Дараган та ін.), їхній внесок у розвиток української поезії.
Про характерні риси поезії «пражан»: історизм, державницька ідея, культ сильної особистості, неоромантизм, естетизм.
Загальний огляд творчості Євгена Маланюка:
Про основні етапи життя та творчості Євгена Маланюка, його формування як поета-державника.
Про ключові мотиви та теми його поезії: історія України, державність, національна ідентичність, доля інтелігенції, особиста драма поета-емігранта.
Про стильові особливості його поезії: інтелектуалізм, експресивність, риторичність, використання історичних та міфологічних образів, поєднання ліризму та публіцистичності.
Аналіз поезії «Уривок з поеми»:
Про історичний контекст написання поезії та її зв'язок з трагічними подіями української історії.
Про художнє осмислення героїчного та трагічного минулого України у вірші.
Про оптимістичний висновок щодо майбутнього України, його обґрунтування та символічне значення.
Про актуальність поезії для сучасного читача, її здатність резонувати з сучасними викликами.
Про символічність назви «Уривок з поеми» та її можливі інтерпретації (незавершеність історії, відкритість майбутнього тощо).
Аналіз поезії «Напис на книзі віршів…»:
Про ліричного героя вірша та його самоідентифікацію як поета й українця в еміграції.
Про основні образи та символи поезії (меч, плуг, вогонь, слово).
Про ідею поєднання боротьби та творчості в служінні Україні.
Про пафос вірша, його емоційне наповнення та звернення до майбутніх поколінь.

Навчимось

Визначати причини та розуміти контекст української літературної еміграції першої половини XX століття.
Характеризувати основні центри та напрями розвитку української літератури в діаспорі.
Оцінювати роль та значення творчості письменників-емігрантів у збереженні національної ідентичності та культурної спадщини.
Пояснювати історичні та культурні передумови виникнення та діяльності «Празької школи».
Визначати основні ідейно-естетичні принципи цього літературного угруповання.
Називати ключових представників «Празької школи» та їхній внесок в українську поезію.
Розпізнавати характерні риси поезії «пражан» (історизм, державницька ідея, неоромантизм тощо).
Окреслювати основні етапи життя та творчості Євгена Маланюка.
Виявляти провідні мотиви та теми його поезії (історія, державність, національна ідея, особиста драма).
Характеризувати стильові особливості його поетичного письма (інтелектуалізм, експресивність, риторичність).
Розкривати історичний підтекст твору та його зв'язок з трагічними сторінками української історії.
Аналізувати художнє осмислення героїчного та трагічного минулого України в поезії.
Формулювати та обґрунтовувати оптимістичний висновок поета щодо майбутнього України.
Визначати актуальність порушених у вірші проблем для сучасного читача.
Інтерпретувати символічне значення назви «Уривок з поеми».
Характеризувати ліричного героя та його світоглядні позиції.
Розтлумачувати основні образи та символи вірша (меч, плуг, вогонь, слово).
Розуміти ідею поєднання боротьби та творчості як шляху служіння нації.
Визначати емоційний пафос поезії та її звернення до майбутніх поколінь.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тест

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
1 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60