Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 208
Loading...

Загальна характеристика творчості І.Карпенка-Карого. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія.

Дізнаємось

Основні етапи життя та творчості Івана Карпенка-Карого: вони отримають біографічні відомості про письменника, дізнаються про вплив його життєвого досвіду на формування його світогляду та літературної манери.
Характерні риси драматургії І. Карпенка-Карого: студенти ознайомляться з особливостями його творчого методу, тематикою творів, майстерністю у створенні сценічних образів та новаторством у жанрі драми.
Історію написання комедії «Мартин Боруля»: вони дізнаються про обставини створення п'єси, її задум та джерела натхнення.
Зміст та проблематику комедії «Мартин Боруля»: студенти детально ознайомляться зі сюжетом твору, дізнаються про основні конфлікти (соціальний, моральний), порушені автором проблеми (прагнення до дворянства, руйнівна сила чинопочитання, сімейні стосунки).
Систему образів комедії: вони отримають уявлення про головних та другорядних персонажів, їхні характери, мотивацію вчинків, соціальне становище та роль у розвитку конфлікту.
Художні особливості комедії: студенти дізнаються про засоби комічного, які використовує автор (іронія, сатира, гротеск, комічні ситуації), особливості мови персонажів та їхню роль у створенні комічного ефекту.
Перші постановки та подальшу сценічну долю «Мартина Борулі»: вони дізнаються про те, як п'єса була сприйнята глядачами та критиками, які видатні актори грали в ній, її значення для репертуару українських театрів у різні історичні періоди.
Вплив комедії на розвиток українського театру: студенти усвідомлять значення «Мартина Борулі» як однієї з найпопулярніших і найвдаліших українських комедій, її вплив на наступні покоління драматургів та акторів.
Актуальність проблематики комедії в сучасному світі: вони зможуть провести паралелі між проблемами, порушеними в п'єсі, та сучасними соціальними явищами, усвідомивши неминущість певних людських вад.

Навчимось

Визначати основні періоди та провідні теми творчості І. Карпенка-Карого: вони навчаться розрізняти різні етапи його літературної діяльності та виокремлювати ключові соціальні, моральні й національні проблеми, які письменник порушував у своїх творах.
Характеризувати жанрову різноманітність його драматургії: студенти ознайомляться з різними жанрами, в яких працював І. Карпенко-Карий (трагедія, комедія, драма), та визначатимуть їхні особливості.
Аналізувати комедію «Мартин Боруля»: вони навчаться розкривати сюжет, композицію, систему образів, конфлікт та проблематику твору. Особливу увагу буде приділено соціальній сатирі, висміюванню марнославства та прагнення до хибних ідеалів.
Визначати художні особливості комедії: студенти навчаться аналізувати мову персонажів, комічні ситуації, засоби творення комічного (іронія, сарказм, гротеск) та їхню роль у розкритті авторського задуму.
Розуміти сценічну історію «Мартина Борулі»: вони дізнаються про перші постановки п'єси, її популярність на українській сцені в різні періоди, видатних акторів, які виконували ролі, та значення цієї комедії для розвитку українського театру.
Проводити паралелі між проблемами комедії та сучасністю: студенти навчаться знаходити актуальні аспекти твору, пов'язані з соціальною нерівністю, кар'єризмом, втратою національної ідентичності та іншими проблемами сучасного суспільства.
Формулювати власну думку щодо проблематики твору: вони навчаться висловлювати особисте ставлення до зображених подій та персонажів, аргументувати свою позицію на основі аналізу тексту.
Розвивати навички аналізу драматичного твору: студенти вдосконалять вміння працювати з текстом п'єси, виокремлювати ключові епізоди, характеризувати персонажів та визначати авторську позицію.
Збагачувати словниковий запас: під час обговорення твору студенти ознайомляться з новими словами та поняттями, пов'язаними з літературознавством та театральним мистецтвом.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
1 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60