Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 208
Loading...

Службові частини мови їх правопис.

Дізнаємось

Про загальну характеристику службових частин мови: хнє місце в системі частин мови; основні відмінності від самостійних частин мови (відсутність лексичного значення, незмінність, не виконують синтаксичних функцій); їхня роль у реченні (вираження зв'язків між словами, надання реченню додаткових відтінків).
Детальну інформацію про кожну службову частину мови:
Заняття дасть студентам цілісне уявлення про службові частини мови, їхню функціональну значущість у мові та, що найважливіше, допоможе їм опанувати правила їхнього правопису, що є ключовим для грамотного письма.

Навчимось

Розпізнавати службові частини мови (прийменники, сполучники, частки) у тексті, відрізняючи їх від самостійних частин мови за їхніми морфологічними та синтаксичними ознаками (відсутність лексичного значення, незмінність, нездатність бути членом речення).
Визначати функцію кожної службової частини мови в реченні:
прийменників – виражати залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні (наприклад, лежати на столі, йти до школи).
сполучників – поєднувати однорідні члени речення або частини складного речення (наприклад, книги і зошити, Він читав, але вона слухала).
часток – надавати словам, словосполученням, реченням додаткових смислових чи емоційних відтінків, а також брати участь у творенні форм слів (наприклад, Навіть дитина зрозуміла, Читай же швидше!, хотів би піти).
Правильно писати службові частини мови з іншими словами:
Прийменники:
Окремо від іменників, займенників, числівників (на столі, до нього, біля п'яти).
Разом у складі похідних прийменників (поперек, навколо, унаслідок).
Через дефіс у складних прийменниках (з-за, з-під).
Сполучники:
Разом (щоб, якщо, зате, проте, тому що).
Окремо (для того щоб, тому що, незважаючи на те що).
Навчитися відрізняти сполучники від однозвучних слів інших частин мови (наприклад, зате (сполучник) vs за те (прийменник + займенник)).
Частки:
Разом, окремо та через дефіс залежно від їх значення та місця в слові/реченні (наприклад, не з дієсловами окремо, ні з іменниками разом; хто-небудь, будь-хто).
Особливу увагу приділять правопису часток не і ні з різними частинами мови.
Визначати та обґрунтовувати пунктуаційні правила, пов'язані зі вживанням сполучників (наприклад, коми перед підрядними сполучниками, між частинами складного речення, з'єднаними сурядними сполучниками, а також при однорідних членах речення).
Використовувати набуті знання для підвищення власної грамотності та мовної культури як в усному, так і в писемному мовленні, уникаючи типових помилок у правописі службових частин мови.
Виконувати практичні вправи на знаходження, класифікацію та правильне написання службових частин мови, а також на постановку розділових знаків.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
1 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
3 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
4 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
5 лекції
1
6 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
10 лекції
1
2
3
4
5
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60