Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 208
Loading...

Мовлення як предмет стилістики і культури мовлення. Два рівні володіння українською літературою мовою: мовлення правильне і мовлення комунікативно доцільне. Стилі мовлення. Стилістичні норми.

Дізнаємось

Що таке стилістика та культура мовлення: зрозуміють, як ці дисципліни вивчають мову з погляду її функціонування, ефективності та доречності використання.
Два рівні володіння українською літературною мовою:
Мовлення правильне: опанують поняття нормативності, тобто відповідності мовлення загальноприйнятим правилам української мови (орфографічним, пунктуаційним, лексичним, граматичним, орфоепічним). Дізнаються про типові помилки та шляхи їх уникнення.
Мовлення комунікативно доцільне: засвоять важливість не лише правильного, а й ефективного мовлення, яке відповідає меті, ситуації спілкування, адресату та стилю. Навчаться обирати відповідні мовні засоби для досягнення бажаного комунікативного ефекту.
Стилі мовлення: ознайомляться з основними функціональними стилями української мови (науковий, офіційно-діловий, публіцистичний, художній, розмовний). Вивчатимуть їхні характерні ознаки, лексичні, граматичні та синтаксичні особливості, а також сфери застосування.
Стилістичні норми: зрозуміють, що таке стилістичні норми і чим вони відрізняються від інших мовних норм. Навчаться розрізняти стилістично марковані мовні одиниці та доречно їх використовувати в різних стилях мовлення.
Практичне застосування знань: на занятті будуть розглядатися конкретні приклади та ситуації, які допоможуть студентам розвинути навички аналізу та оцінки мовлення з точки зору стилістики та культури мовлення.

Навчимось

Розрізняти поняття "стилістика" та "культура мовлення": зрозуміють, які аспекти мови вивчає кожна з цих дисциплін та як вони взаємопов'язані.
Визначати рівні володіння мовою: навчаться розрізняти між правильним мовленням (нормативним, без помилок) та комунікативно доцільним мовленням (ефективним, відповідним до ситуації, мети та адресата).
Аналізувати власне мовлення та мовлення інших: зможуть виявляти помилки та недоліки як у своєму мовленні, так і в мовленні оточуючих, з точки зору нормативності та комунікативної доцільності.
Користуватися стилістичними засобами мови: опанують розуміння того, які мовні засоби є стилістично маркованими, і навчаться доречно їх використовувати залежно від функціонального стилю та комунікативної ситуації.
Розрізняти функціональні стилі мовлення: зможуть ідентифікувати ознаки наукового, офіційно-ділового, публіцистичного, художнього та розмовного стилів, а також розуміти їхні специфічні функції та сфери застосування.
Дотримуватися стилістичних норм: навчаться свідомо обирати мовні засоби, що відповідають конкретному стилю мовлення, уникаючи стилістичних помилок (наприклад, використання розмовної лексики в офіційно-діловому документі).
Удосконалювати власну мовленнєву компетентність: отримають практичні навички, які допоможуть їм свідомо працювати над підвищенням рівня власної культури мовлення, роблячи його не лише правильним, а й виразним, точним та ефективним у різних ситуаціях спілкування.
Застосовувати теоретичні знання на практиці: виконуватимуть завдання з аналізу текстів, редагування, стилістичного добору мовних засобів, що сприятиме закріпленню набутих знань.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
1 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
3 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
4 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
5 лекції
1
6 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
10 лекції
1
2
3
4
5
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60